Product market relationships and cost of bank loans : evidence from strategic alliances

Näytä kaikki kuvailutiedot

Nimeke: Product market relationships and cost of bank loans : evidence from strategic alliances
Tekijä: Fang, Yiwei ; Francis, Bill ; Hasan, Iftekhar ; Wang, Haizhi
Julkaisija: Bank of Finland
Sarjan nimi: Bank of Finland Research Discussion Papers
Sarjan numero: 4/2011
Julkaisuvuosi: 2011
Ilmestymispäivämäärä: 1.2.2011
Julkaisuhuomatus: Published in Journal of Empirical Finance, Volume 19, Issue 5, December 2012: 653-674
Sivumäärä: 42 s.
Hakusanat: yritykset; strategiat; rahoitus; yhteistyö; luotot; kustannukset; pankkitoiminta; liittoumat
Tiivistelmä: This paper examines the effects of strategic alliances on non-financial firms bank loan financing. We construct several measures to capture firms alliance activities using the frequency of alliance activities, the prominence of the alliance partner and the relative networking position in the overall alliance network. We find that firms with active alliance involvement experience a lower cost of debt from banks. We also document that allying with a prestigious partner (ie S&P 500 firms) can provide an endorsement effect and benefit the borrowers by reducing the price of bank loans. Moreover, a borrowing firm positioned at the centre of an alliance network enjoys a lower cost of bank loans. Finally, we find that borrowing firms with alliance experience are less likely to use collateral and covenants in their loan contracts.
Tekijänoikeustiedot: https://helda.helsinki.fi/bof/copyright


Tiedostot

Latausmäärä yhteensä: Ladataan...

Tiedosto(t) Koko Formaatti Näytä
168273.pdf 878.4KB PDF Avaa tiedosto

Viite kuuluu kokoelmiin:

Näytä kaikki kuvailutiedot