Valuation of innovation : the case of iPhone

Näytä kaikki kuvailutiedot

Nimeke: Valuation of innovation : the case of iPhone
Tekijä: Korkeamäki, Timo ; Takalo, Tuomas
Julkaisija: Bank of Finland
Sarjan nimi: Bank of Finland Research Discussion Papers
Sarjan numero: 24/2012
Julkaisuvuosi: 2012
Ilmestymispäivämäärä: 17.7.2012
Sivut: 40 s.
Hakusanat: teknologia; johtaminen; innovaatiot; rahoitusmarkkinat; tehokkuus; osakkeet; Apple; älypuhelimet; arvonlisäys
Tiivistelmä: We study the value of innovation in a case study of one of the most visible innovative products in recent years, Apple s iPhone. The value effects of news announcements, patent publications, and trademarks relating to iPhone are taken into account. Our estimate of the lower bound on the value of iPhone is fairly high, 30 billion U.S. (event-day) dollars or 10% to 13% of the firm s market cap (at the end of 2009). We find that patentable technology explains about 25% of the total value, which derives from market reactions to publication of patent applications rather than grants. We also observe a weak negative reaction among Apple s rivals to news about iPhone. Apple appears to capture most of the value within the iPhone supply chain.
Huomautus: Ilmestynyt myös European Management Review 2013 ; 4 ; Winter.
Tekijänoikeustiedot: https://helda.helsinki.fi/bof/copyright


Tiedostot

Latausmäärä yhteensä: Ladataan...

Tiedosto(t) Koko Formaatti Näytä
170791.pdf 692.3KB PDF Avaa tiedosto

Viite kuuluu kokoelmiin:

Näytä kaikki kuvailutiedot