Browsing by Subject "Goals"

Sort by: Order: Results:

Now showing items 1-7 of 7
  • Jula, Antti; Kantola, Ilkka; Korhonen, Päivi; Lehto, Seppo; Mervaala, Eero; Metsärinne, Kaj; Niiranen, Teemu; Pörsti, Ilkka; Strandberg, Timo; Syvänne, Mikko; Tikkanen, Ilkka (2020)
  • Hetemäki, Iivo (2020)
    Voiko työskentelyä, joka tapahtuu ilman oppimistavoitteita sekä -suunnitelmaa ja pahimmillaan myös ilman ohjausta, kutsua koulutukseksi vain sillä perusteella, että se tapahtuu sairaalan seinien sisällä?
  • Saramies, Jouko; Naukkarinen, Heli; Heikkonen, Kyösti; Helkala, Heidi; Hiltunen-Hahtola, Raija; Jaakkola, Marja-Riitta; Karppinen, Titta; Kuitto, Sari; Turppo, Anne; Hupli, Markku (2017)
    Prosessien sujuvoittaminen, hukan poistaminen ja valmentava johtaminen mahdollistivat kuntoutujalle enemmän toimintakykyä edistävää toimintaa. Kuntoutuksen kehittäminen Lean-ajattelun keinoin toi Armilan kuntoutuskeskukselle Lääkäriliiton laatupalkinnon 2015.
  • Laukkala, Tanja; Suominen, Inkeri; Granö, Niklas; Talaslahti, Tiina; Koponen, Hannu; Marttunen, Mauri (2020)
    Psykoterapian tavallisimpia käyttöaiheita ovat ahdistuneisuus-, masennus- ja eriasteiset kuormitusoireet traumaperäisiin oireisiin asti. Psykoterapia voi riittää lievien ja keskivaikeiden sairauksien hoidoksi ja olla osa hoitoa ja kuntoutusta myös useiden vaikeiden mielenterveyden häiriöiden yhteydessä. Ohjausta toteutetaan eri ikäryhmissä eri tavoin. Kaikkien ikäryhmien psykoterapiat edellyttävät huolellista kliinistä tutkimusta ja asianmukaista psykoterapia-arviota. Aikuisten lyhyitä psykoterapioita toteutetaan jatkossa perustasolla yhä enemmän. Psykoterapialle tulee asettaa tavoitteet, ja hoidon toteutus ja intensiteetti tulee suunnitella yksilölliset tekijät huomioiden. Hoidon etenemistä seurataan tavoitteiden saavuttamisen ja mahdollisten haittojen osalta. Tarvittaessa psykoterapiaan yhdistetään muita hoitoja, esimerkiksi lääkehoito.
  • Ketonen, Elina E.; Malmberg, Lars-Erik; Salmela-Aro, Katariina; Muukkonen, Hanni; Tuominen, Heta; Lonka, Kirsti (2019)
    The present study investigated the dynamic nature of students' daily experiences and general study engagement using intra-individual assessment. More specifically, we examined individual differences in the relationship between university students' task-specific value and situational emotions and, further, whether first-year study engagement would moderate this association during the first two years of studies. Intra-individual state assessments were conducted via mobile phone-based experience sampling method (ESM) during participants' first (N = 72) and second (N = 56) academic years, resulting in 3089 and 2912 fully completed state questionnaires. In both years, students were asked five times a day over two weeks how important they perceived their current activity and their positive and negative emotions. Using multilevel structural equation modeling, we found that, on average, a higher perception of task-specific value was associated with higher positive emotions and lower negative emotions within individuals. However, individual differences were detected in the value-emotion relations especially during the second academic year. Finally, the findings indicated that overall study engagement, measured at the beginning of the first academic year, predicted between-person differences in these within-person relationships both years.
  • Mäkelä, Marjukka; Möller, Riitta; Stephens, Christopher; Croiset, Gerda; Telkkä, Joel; Haavisto, Ermo; Seppälä, Hannele; Mustonen, Kirsi; Huusko, Mira (2018)
    Lääketieteen peruskoulutus on arvioitu Suomessa ensi kertaa. Kansainvälisen arviointiryhmän tärkein ehdotus on, että suomalaisen lääkärin ydinosaaminen pitää määritellä selvästi. Opintojen rakenteen, oppimismenetelmien ja arvioinnin tulisi johtaa linjakkaasti tämän osaamisen hyvään hallintaan.