Browsing by Subject "Mentoring"

Sort by: Order: Results:

Now showing items 1-6 of 6
  • Venninen, Tuulikki; Leinonen, Jonna; Ojala, Mikko; Lipponen, Lasse (2012)
    In our article, we describe the development of working practices in Finnish day care centers within the Helsinki metropolitan area, which has 500 day care centers. Every two years, 21 of them are selected for a study to be included in a development network. The Development Unit of Early Childhood Education (VKK-Metro), which includes the University of Helsinki and four municipalities in the metropolitan area, coordinates the development of working practices. The objective is to collaborate on the development of day care pedagogy. The objectives and operating structure of VKK-Metro and the principles of developing practices included within it are described and the operation itself is illustrated in the context of the research results. The leading idea is the development of working practices and pedagogy through a reflective and open dialogue. Research results will be utilized in the development of the day care network studied and in workshops arranged for educators in the region.
  • Kemppainen, Aleksi; Helin-Salmivaara, Arja; Kaila, Minna (2018)
    Erikoistujan osaaminen ja kehitystarpeet tunnistetaan vain, jos arviointi ja palautekeskustelut sen pohjalta ovat järjestelmällistä toimintaa. Ohjaajalääkäreiltä on edellytettävä riittävää pedagogista osaamista siihen.
  • Hetemäki, Iivo (2020)
    Voiko työskentelyä, joka tapahtuu ilman oppimistavoitteita sekä -suunnitelmaa ja pahimmillaan myös ilman ohjausta, kutsua koulutukseksi vain sillä perusteella, että se tapahtuu sairaalan seinien sisällä?
  • Kesti, Eija; Mäkäräinen, Hanna; Kaila, Minna (2020)
    Ennen mentori jakoi tietoa ja oli auktoriteetti. Nykyisin kyse on uutta luovan ja reflektoivan keskustelusuhteen toisesta ¬osapuolesta; molemmat ovat oppimassa.
  • Häkkänen-Nyholm, Helinä; Lyytinen, Nina; Heinimaa, Markus; Heiskala, Mikko; Varis, Atte (2020)
    • Koronakriisissä työskentelevien terveydenhuollon ammattilaisten psyykkisen stressin ja sairastavuuden riski on huomattava. • Ulkomaisten tutkimusten mukaan psyykkiseen sairastavuuteen ovat voimakkaimmin yhteydessä huoli ja pelko tartunnasta, ns. etulinjassa työskenteleminen, epidemian alkuvaiheessa työskenteleminen ja kokemuksen puute. • Moraalisen vamman kokemus ja sen vaikutus psyykkiseen sairastavuuteen on huomioitava ongelmien ehkäisyssä. • Etänä toteutettavat psykoterapiat ja työnohjaukset mahdollistavat nopean avun saamisen psyykkisiin oireisiin.
  • Niemi-Murola, Leila; Martikainen, Mika H. (2019)