Epistemological Beliefs and Scientific Reasoning in Finnish Academic Upper Secondary Education

Näytä kaikki kuvailutiedot



Pysyväisosoite

http://hdl.handle.net/10138/162963

Lähdeviite

Hotulainen , R & Telivuo , J 2015 , ' Epistemological Beliefs and Scientific Reasoning in Finnish Academic Upper Secondary Education ' , Kasvatus & Aika , vol. 9 , no. 1 , pp. 92-106 . < http://www.kasvatus-ja-aika.fi/site/?lan=1&page_id=680 >

Julkaisun nimi: Epistemological Beliefs and Scientific Reasoning in Finnish Academic Upper Secondary Education
Tekijä: Hotulainen, Risto; Telivuo, Julius
Tekijän organisaatio: Centre for Educational Assessment CEA
Teacher Education
Department of Philosophy, History and Art Studies
Päiväys: 2015-03
Kieli: eng
Sivumäärä: 15
Kuuluu julkaisusarjaan: Kasvatus & Aika
ISSN: 1797-2299
URI: http://hdl.handle.net/10138/162963
Tiivistelmä: The guiding idea in this paper was to study how scientific reasoning correlates with epistemological beliefs and academic achievement. Based on the study at hand, we argue that the nature of epistemological beliefs is still more the product of the level of scientific reasoning than the other way round. As a practical implication we propose that teacher training programmes should consider epistemological beliefs not only as an important aspect that all learners and teachers should be aware of, but it should be recognised as a central factor that affects our formal and informal learning and teaching in all content areas of knowledge.
Avainsanat: 515 Psychology
scientific reasoning
epistemological beliefs
Vertaisarvioitu: Kyllä
Pääsyrajoitteet: openAccess
Rinnakkaistallennettu versio: publishedVersion


Tiedostot

Latausmäärä yhteensä: Ladataan...

Tiedosto(t) Koko Formaatti Näytä
hotulainentelivuo_3003151418.pdf 182.3KB PDF Avaa tiedosto

Viite kuuluu kokoelmiin:

Näytä kaikki kuvailutiedot