Kolmetoistavuotiaiden nuorten käsityksiä luonnontieteellisestä tutkimuksesta

Show full item record



Permalink

http://hdl.handle.net/10138/217516

Citation

Hakanen , A T & Lavonen , J 2017 , ' Kolmetoistavuotiaiden nuorten käsityksiä luonnontieteellisestä tutkimuksesta ' , LUMAT: Luonnontieteiden, matematiikan ja teknologian opetuksen tutkimus ja käytäntö , Vuosikerta. 5 , Nro 1 , Sivut 23-40 . https://doi.org/10.31129/LUMAT.5.1.257

Title: Kolmetoistavuotiaiden nuorten käsityksiä luonnontieteellisestä tutkimuksesta
Author: Hakanen, Arvi Tapani; Lavonen, Jari
Contributor: Helsingin yliopisto, Kasvatustieteiden osasto
Date: 2017
Language: fin
Number of pages: 18
Belongs to series: LUMAT: Luonnontieteiden, matematiikan ja teknologian opetuksen tutkimus ja käytäntö
ISSN: 2323-7112
URI: http://hdl.handle.net/10138/217516
Abstract: VASI (views about the scientific inquiry) questionnaire was applied to a sample of 149 7th grade students. When assessing each aspect of VASI, pupils' views were categorized into one of four categories: informed, mixed, naive, and unclear. According to the diagnostical test, 7th grade students did not possess informed conceptions of NOS in average, while certain questions were better understood. E. g., question #4 which measured the possession of the VASI aspect "Data does not equal evidence" was relatively well understood indicating that Finnish students had good reading ability and logical deduction skills without prior explicit teaching of VASI concepts. FULL ARTICLE IN FINNISH.
Subject: 516 Kasvatustieteet
Rights:


Files in this item

Total number of downloads: Loading...

Files Size Format View
257_1_756_1_10_20170828.pdf 342.9Kb PDF View/Open

This item appears in the following Collection(s)

Show full item record