Emotional atmosphere in mathematics lessons in third graders’ drawings

Näytä kaikki kuvailutiedot



Pysyväisosoite

http://hdl.handle.net/10138/230169

Lähdeviite

Laine , A , Näveri , L , Ahtee , M , Hannula , M S & Pehkonen , E 2013 , Emotional atmosphere in mathematics lessons in third graders’ drawings . in M S Hannula , P Portaankorva-Koivisto , A Laine & L Näveri (eds) , Current state of research on mathematical beliefs XVIII: Proceedings of the MAVI-18 Conference, September 12-15, 2012, Helsinki, Finland . Suomen ainedidaktisen tutkimusseuran julkaisuja : Ainedidaktisia tutkimuksia , no. 6 , Suomen ainedidaktinen tutkimusseura ry , Helsinki , pp. 27-38 . < https://tuhat.halvi.helsinki.fi/admin/files/35130054/MAVI_18_proceedings.pdf >

Julkaisun nimi: Emotional atmosphere in mathematics lessons in third graders’ drawings
Tekijä: Laine, Anu; Näveri, Liisa; Ahtee, Maija; Hannula, Markku S.; Pehkonen, Erkki
Toimittaja(t): Hannula, Markku S.; Portaankorva-Koivisto, Päivi; Laine, Anu; Näveri, Liisa
Muu tekijä: University of Helsinki, Teacher Education
University of Helsinki, Teacher Education
University of Helsinki, Teacher Education
University of Helsinki, Teacher Education
University of Helsinki, Teacher Education
Julkaisija: Suomen ainedidaktinen tutkimusseura ry
Päiväys: 2013-12
Kieli: eng
Sivumäärä: 12
Kuuluu julkaisusarjaan: Current state of research on mathematical beliefs XVIII: Proceedings of the MAVI-18 Conference, September 12-15, 2012, Helsinki, Finland
Kuuluu julkaisusarjaan: Suomen ainedidaktisen tutkimusseuran julkaisuja : Ainedidaktisia tutkimuksia
ISBN: 978-952-5993-08-0
978-952-5993-09-7
URI: http://hdl.handle.net/10138/230169
Tiivistelmä: The aim of this study was based on pupils’ drawings to find out what kind of emotional atmosphere dominates in third graders’ mathematics lessons. Pupils’ (N = 133) drawings were analyzed by looking for content categories related to a holistic evaluation of mathematics lesson. As a summary we can conclude that the emotional atmosphere in the mathematics lessons is positive as a whole even though the differ-rences between the classes are great. Furthermore, it can be said that drawings is a good and many-sided way to collect data about the emotional atmosphere of a class.
Avainsanat: 516 Educational sciences
emotional atmosphere
mathematics lessons
pupils' drawings
Tekijänoikeustiedot:


Tiedostot

Latausmäärä yhteensä: Ladataan...

Tiedosto(t) Koko Formaatti Näytä
MAVI_18_proceedings.pdf 2.906MB PDF Avaa tiedosto

Viite kuuluu kokoelmiin:

Näytä kaikki kuvailutiedot