Ongelmanratkaisutehtävät luokanopettajan ammatillisen kehittymisen tukena

Näytä kaikki kuvailutiedot

Permalink

http://hdl.handle.net/10138/230173

Lähdeviite

Portaankorva-Koivisto , P , Näveri , L , Saló i Nevado , L , Pehkonen , E & Laine , A 2013 , Ongelmanratkaisutehtävät luokanopettajan ammatillisen kehittymisen tukena . julkaisussa M Hähkiöniemi , H Leppäaho , P Nieminen & J Viiri (toim) , Proceedings of the 2012 Annual Conference of Finnish Mathematics and Science Education Research Association: Matematiikan ja luonnontieteiden opetuksen tutkimusseuran konferenssijulkaisu 2012 : Matematiikan ja luonnontieteiden opetuksen tutkimusseuran konferenssijulkaisu 2012 . Research / University of Jyväskylä, Department of Teacher Education , Nro 90 , University of Jyväskylä , Jyväskylä , Sivut 105-116 , Jyväskylä , Suomi , 08/11/2012 .

Julkaisun nimi: Ongelmanratkaisutehtävät luokanopettajan ammatillisen kehittymisen tukena
Tekijä: Portaankorva-Koivisto, Päivi; Näveri, Liisa; Saló i Nevado, Laia; Pehkonen, Erkki; Laine, Anu
Toimittaja(t): Hähkiöniemi, Markus; Leppäaho, Henry; Nieminen, Pasi; Viiri, Jouni
Muu tekijä: Helsingin yliopisto, Opettajankoulutus
Helsingin yliopisto, Opettajankoulutus
Helsingin yliopisto, Käyttäytymistieteet
Helsingin yliopisto, Soveltavan kasvatustieteen laitos (-2009)
Helsingin yliopisto, Opettajankoulutus
Kuuluu julkaisusarjaan: Research / University of Jyväskylä, Department of Teacher Education
Kuuluu julkaisusarjaan: Proceedings of the 2012 Annual Conference of Finnish Mathematics and Science Education Research Association: Matematiikan ja luonnontieteiden opetuksen tutkimusseuran konferenssijulkaisu 2012 Matematiikan ja luonnontieteiden opetuksen tutkimusseuran konferenssijulkaisu 2012
ISBN: 978-951-39-5390-4
978-951-39-5393-5
Tiivistelmä: Eräs keino tukea opettajan ammatillista kehittymistä on houkutella häntä käyttämään avoimia ongelmanratkaisutehtäviä opetuksessaan. Tässä projektissa ongelmanratkaisutunteja on lähes joka kuukausi ja osallistuvat luokanopettajat Chilessä ja Suomessa teettävät niitä tunneillaan. Artikkeli kuvaa erään projektimme suomalaisen opettajan ammatillista kehittymistä. Haastatteluaineiston avulla kuvataan hänen käsityksiään matematiikasta, sen oppimisesta ja opettamisesta, sekä hänen pedagogisia tavoitteitaan ja opetusfilosofiaansa. Oppitunneilla kuvattuun videoaineistoon nojautuentehdään havaintoja hänen käytänteistäänja toiminnastaan ongelmanratkaisun ohjaajana.
URI: http://hdl.handle.net/10138/230173
Päiväys: 2013
Avainsanat: 516 Kasvatustieteet
Tekijänoikeustiedot:


Tiedostot

Latausmäärä yhteensä: Ladataan...

Tiedosto(t) Koko Formaatti Näytä
ML_JKL2012_proc.pdf 2.897MB PDF Avaa tiedosto

Viite kuuluu kokoelmiin:

Näytä kaikki kuvailutiedot