Kiusoittelun kielioppi: nuorten elämää luokkahuoneissa

Show full item record



Permalink

http://hdl.handle.net/10138/230986

Citation

Tainio , L 2016 , Kiusoittelun kielioppi: nuorten elämää luokkahuoneissa . julkaisussa A Solin , J Vaattovaara , N Hynninen , U Tiililä & T Nordlund (toim) , Kielenkäyttäjä muuttuvissa instituutioissa - The language user in changing institutions . Suomen soveltavan kielitieteen yhdistyksen julkaisuja , Nro 74 , AFinLAn vuosikirja , Vuosikerta. 2016 , Suomen soveltavan kielitieteen yhdistys AFinLA ry , Jyväskylä , Sivut 20-42 . < https://journal.fi/afinlavk/article/view/59718 >

Title: Kiusoittelun kielioppi: nuorten elämää luokkahuoneissa
Author: Tainio, Liisa
Editor: Solin, Anna; Vaattovaara, Johanna; Hynninen, Niina; Tiililä, Ulla; Nordlund, Taru
Contributor: Helsingin yliopisto, Opettajankoulutus
Publisher: Suomen soveltavan kielitieteen yhdistys AFinLA ry
Date: 2016-12-02
Language: fin
Number of pages: 21
Belongs to series: Kielenkäyttäjä muuttuvissa instituutioissa - The language user in changing institutions
Belongs to series: Suomen soveltavan kielitieteen yhdistyksen julkaisuja - AFinLAn vuosikirja
ISBN: 978-951-9388-63-2
URI: http://hdl.handle.net/10138/230986
Abstract: In this article I will analyze classroom interaction focusing on playful interaction between students. I suggest that in classroom interaction there is a tension between a “formal” position of a studying student and a “informal” position of a mate in peer interaction. The analyses focus on playful interaction that can be identified as verbal or non-verbal teasing. The method used is conversation analysis. Teasing is analyzed in order to explore the border of teasing and bullying. I will present a small grammar of teasing in order to specify its characteristics. The aim of the grammar of teasing is to help teachers’ work on identifying teasing from bullying. Bullying is still a major problem at schools but teachers find it difficult to identify this activity. However, I will argue that playful interaction, including verbal and non-verbal teasing, is a pervasive element of classroom interaction.
Subject: 516 Kasvatustieteet
6121 Kielitieteet
Rights:


Files in this item

Total number of downloads: Loading...

Files Size Format View
Tainio_Kiusoittelun_kielioppi_2016.pdf 722.1Kb PDF View/Open

This item appears in the following Collection(s)

Show full item record