dc.contributor |
Helsingin yliopisto, Oikeustieteellinen tiedekunta |
fi |
dc.contributor |
University of Helsinki, Faculty of Law |
en |
dc.contributor |
Helsingfors universitet, Juridiska fakulteten |
sv |
dc.contributor.author |
Hänninen, Jenni |
|
dc.date.issued |
2017 |
|
dc.identifier.uri |
URN:NBN:fi:hulib-201802011157 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10138/231925 |
|
dc.description.abstract |
Laajalti tunnetun tavaramerkin haltijalla on suuri intressi suojata tavaramerkkinsä erottamiskykyä yleisesti ja myös sosiaalisessa mediassa. Vahva erottamiskyky takaa tavaramerkinhaltijalle korkeampia tuloja tuotteillensa tai palveluillensa sekä parempaa suojaa sekoitettavuutta vastaan edistäen kuluttajien mahdollisuutta löytää tavaramerkin haltijan tuote nopeasti. Tavaramerkin haltijalla on siten intressi puuttua erottamiskykyä heikentäviin loukkaustilanteisiin. Sosiaalinen media tuo lisäksi tilanteisiin omanlaisiaan piirteitä, kun palveluun ladattu materiaali leviää nopeasti ja hyvin laajalle. Tavaramerkin haltijalla tulisi olla nopeat ja tehokkaat keinot puuttua loukkaamisiin, jotta tavaramerkin haltijan oikeudet saataisiin parhaalla tavalla toteutettua myös sosiaalisessa mediassa. Tämän tutkimuksen tarkoituksena on tutkia, miten tavaramerkit vesittyvät sosiaalisessa mediassa ja mitä yritykset voivat tehdä, jotta ne voisivat estää vesittymisen kokonaan tai ainakin vähentää sitä. |
fi |
dc.language.iso |
fin |
|
dc.publisher |
Helsingin yliopisto |
fi |
dc.publisher |
University of Helsinki |
en |
dc.publisher |
Helsingfors universitet |
sv |
dc.title |
Yritysten suojautuminen tavaramerkkien vesittymiseltä sosiaalisessa mediassa |
fi |
dc.type.ontasot |
pro gradu -tutkielmat |
fi |
dc.type.ontasot |
master's thesis |
en |
dc.type.ontasot |
pro gradu-avhandlingar |
sv |
dc.subject.discipline |
Kauppaoikeus |
fi |
dc.subject.discipline |
Commercial law |
en |
dc.subject.discipline |
Handelsrätt |
sv |
dct.identifier.urn |
URN:NBN:fi:hulib-201802011157 |
|