Viestinnän ammattilaiset promootioyhteiskunnassa : aktivisteja ja ajatusjohtajia

Show full item record



Permalink

http://hdl.handle.net/10138/232379

Citation

Kantola , A & Lounasmeri , L I 2014 , ' Viestinnän ammattilaiset promootioyhteiskunnassa : aktivisteja ja ajatusjohtajia ' , Media & viestintä : kulttuurin ja yhteiskunnan tutkimuksen lehti , Vuosikerta. 37 , Nro 3 , Sivut 3-21 . https://doi.org/10.23983/mv.63041

Title: Viestinnän ammattilaiset promootioyhteiskunnassa : aktivisteja ja ajatusjohtajia
Author: Kantola, Anu; Lounasmeri, Lotta Inari
Contributor: Helsingin yliopisto, Sosiaalitieteiden laitos
Helsingin yliopisto, Sosiaalitieteiden laitos
Date: 2014-09-26
Language: fin
Number of pages: 19
Belongs to series: Media & viestintä : kulttuurin ja yhteiskunnan tutkimuksen lehti
ISSN: 1798-3827
URI: http://hdl.handle.net/10138/232379
Abstract: Viestintätoimistojen, konsulttien ja muiden PR-ammattilaisten käyttö on lisääntynyt Suomessa 2000-luvulla ja levinnyt entistä enemmän yrityselämästä julkiselle sektorille ja järjestöihin. Tässä artikkelissa kuvaamme tämän promootioyhteiskunnan keskeisen ammattikunnan kasvua ja työkäytäntöjä: miten ja millä keinoilla viestinnän ammattilaiset pyrkivät vaikuttamaan julkisuuteen? Tulkitsemme ammattikunnan nousua osana yhteiskunnan laajempaa muutosta ja pohdimme myös viestinnän konsultoitiin liittyviä kysymyksiä journalismin ohittamisesta, konsultoinnin läpinäkyvyydestä sekä rahan vallasta julkisuuden hallinnassa ja lobbauksessa. Artikkeli perustuu vuonna 2013 tehtyihin viestintäammattilaisten haastatteluihin.
Subject: 518 Media- ja viestintätieteet
organisaatioviestintä
PR
promootiokulttuuri
lobbaus
viestintäkonsultit
Rights:


Files in this item

Total number of downloads: Loading...

Files Size Format View
49_1_86_1_10_20140925.pdf 474.1Kb PDF View/Open

This item appears in the following Collection(s)

Show full item record