Identifying key visual-cognitive processes in students’ interpretation of graph representations using eye-tracking data and math/machine learning based data analysis

Näytä kaikki kuvailutiedot



Pysyväisosoite

http://hdl.handle.net/10138/232479

Lähdeviite

Garcia Moreno-Esteva , E , White , S , Wood , J & Black , A 2017 , Identifying key visual-cognitive processes in students’ interpretation of graph representations using eye-tracking data and math/machine learning based data analysis . in T Dooley & G Gueudet (eds) , Proceedings of the Tenth Congress of the European Society for Research in Mathematics Education (CERME10, February 1-5, 2017) . Dublin City University , Dublin, Ireland , pp. 3928-3935 , CERME10 , Dublin , Ireland , 01/02/2017 . < http://www.mathematik.uni-dortmund.de/~prediger/ERME/CERME10_Proceedings_2017.pdf >

Julkaisun nimi: Identifying key visual-cognitive processes in students’ interpretation of graph representations using eye-tracking data and math/machine learning based data analysis
Tekijä: Garcia Moreno-Esteva, Enrique; White, Sonia; Wood, Joanne; Black, Alexander
Muu tekijä: Dooley, Thérèse
Gueudet, Ghislaine
Tekijän organisaatio: Department of Education
Mobile gaze tracking of social interaction
Julkaisija: Dublin City University
Päiväys: 2017
Kieli: eng
Sivumäärä: 8
Kuuluu julkaisusarjaan: Proceedings of the Tenth Congress of the European Society for Research in Mathematics Education (CERME10, February 1-5, 2017)
ISBN: 978-1-873769-73-7
URI: http://hdl.handle.net/10138/232479
Tiivistelmä: We present a mathematical and computational analysis, partially based on machine learning techniques, of the visual scan-paths obtained during a graph interpretation task which allows us to identify when the problem solver succeeds in solving the problem with a fair degree of accuracy, and helps to understand the visual-cognitive processes at work during the problem solving task.
Avainsanat: 516 Educational sciences
Vertaisarvioitu: Kyllä
Tekijänoikeustiedot: unspecified
Pääsyrajoitteet: openAccess
Rinnakkaistallennettu versio: publishedVersion
Rahoittaja: SUOMEN AKATEMIA
Rahoitusnumero:


Tiedostot

Latausmäärä yhteensä: Ladataan...

Tiedosto(t) Koko Formaatti Näytä
CERME10_0170.pdf 181.6KB PDF Avaa tiedosto

Viite kuuluu kokoelmiin:

Näytä kaikki kuvailutiedot