Kouluhallitus kansallisen eheyttämisen edistäjänä sisällissodan jälkeen

Näytä kaikki kuvailutiedot



Pysyväisosoite

http://hdl.handle.net/10138/248409

Lähdeviite

Rantala , J 2018 , ' Kouluhallitus kansallisen eheyttämisen edistäjänä sisällissodan jälkeen ' , Kasvatus & Aika , Vuosikerta. 12 , Nro 3 , Sivut 49-63 . < https://journal.fi/kasvatusjaaika/article/view/70421 >

Julkaisun nimi: Kouluhallitus kansallisen eheyttämisen edistäjänä sisällissodan jälkeen
Tekijä: Rantala, Jukka
Muu tekijä: Helsingin yliopisto, Hu­man­it­ies and So­cial Sci­ences Edu­ca­tion (Hu­SoEd)
Päiväys: 2018-10-04
Kieli: fin
Sivumäärä: 15
Kuuluu julkaisusarjaan: Kasvatus & Aika
ISSN: 1797-2299
URI: http://hdl.handle.net/10138/248409
Tiivistelmä: Vuonna 2002 julkaisemassani teoksessa Kansakoulunopettajat ja kapina kuvasin kouluhallituksen edistysmielisen johdon toimia kansallisen eheyden rakentamisessa. Oona Ilmolahden vuonna 2017 ilmestynyt väitöstutkimus haastaa tuolloisen tulkintani. Tässä katsauksessa tarkastelen uudelleen kouluhallituksen eheyttämispolitiikan onnistumista. Rakennan vanhan tutkimukseni päälle uuden näkökulman, jossa selvitän kouluhallituksen toiminnan muotoutumista ja arvioin eheyttämispolitiikan toteutumista Ilmolahden tutkimuksen innoittamana.
Avainsanat: 516 Kasvatustieteet
5142 Sosiaali- ja yhteiskuntapolitiikka
Tekijänoikeustiedot:


Tiedostot

Latausmäärä yhteensä: Ladataan...

Tiedosto(t) Koko Formaatti Näytä
document.pdf 1.201MB PDF Avaa tiedosto

Viite kuuluu kokoelmiin:

Näytä kaikki kuvailutiedot