Lukion ensimmäinen yhteinen matematiikan kurssi – mielekästä ja merkityksellistä?

Show full item record



Permalink

http://hdl.handle.net/10138/299339

Citation

Portaankorva-Koivisto , P , Eronen , L , Hannula , M S & Kupiainen , S 2018 , ' Lukion ensimmäinen yhteinen matematiikan kurssi – mielekästä ja merkityksellistä? ' , FMSERA Journal , Vuosikerta. 2 , Nro 1 , Sivut 57-65 . < https://journal.fi/fmsera/article/view/69899 >

Title: Lukion ensimmäinen yhteinen matematiikan kurssi – mielekästä ja merkityksellistä?
Author: Portaankorva-Koivisto, Päivi; Eronen, Lasse; Hannula, Markku S.; Kupiainen, Sirkku
Contributor: Helsingin yliopisto, Kasvatustieteiden osasto
Helsingin yliopisto, Kasvatustieteiden osasto
Helsingin yliopisto, Kasvatustieteiden osasto
Date: 2018-12-18
Language: fin
Number of pages: 9
Belongs to series: FMSERA Journal
ISSN: 2490-158X
URI: http://hdl.handle.net/10138/299339
Abstract: Tutkimuksessa tarkasteltiin lukion matematiikan opettajien ja opiskelijoiden ensikokemuksia kaikille yhteisestä matematiikan kurssista MAY1. Aineisto kerättiin keväällä 2017 sähköisellä kyselyllä. Kyselyyn vastasi 1 560 opiskelijaa ja 46 opettajaa 36 lukiosta eri puolilta Suomea. Aineiston perusteella kurssi ei tavoitteistaan huolimatta lisännyt pitkän matematiikan opiskelijoiden määrää. Kurssi koettiin kertaavana, laajana ja vaikeana, eikä se näyttänyt muuttavan opiskelijoiden kuvaa matematiikasta. Eräs keskeinen yksittäinen tekijä pitkän matematiikan ennakkoon valinneiden ja valintaansa vaihtaneiden kohdalla näytti olevan peruskoulun matematiikan päättöarvosanan ja kurssiarvosanan välinen ero.
Subject: 516 Kasvatustieteet
Rights:


Files in this item

Total number of downloads: Loading...

Files Size Format View
document.pdf 210.7Kb PDF View/Open

This item appears in the following Collection(s)

Show full item record