Julkaisun nimi: | Kohti kulttuuri- ja katsomusreflektiivistä opetusta ja ohjausta : tapauskeskustelun ohjaajan opas ja lisämateriaali |
Tekijä: | Hanhimäki, Eija; Innanen, Tapani; Kimanen, Anuleena; Puukari, Sauli |
Muu tekijä: |
Innanen, Tapani
Kimanen, Anuleena |
Julkaisija: | Helsingin yliopisto, Teologinen tiedekunta |
Päiväys: | 2019 |
Kieli: | fin |
ISBN: | 978-951-51-5724-9 |
URI: | http://hdl.handle.net/10138/308971 |
Tiivistelmä: | Oppaan avulla voi järjestää opettajan kulttuuri- ja katsomusreflektiivisyyttä edistäviä tapauskeskustelutyöpajoja. Opas sisältää menetelmän taustan, tavoitteet, ohjeet, monistepohjan ja kaksi esimerkkitapausta, joita voi käyttää keskusteluissa. Lisäksi oppaassa on lyhyitä artikkeleita kulttuurisesti ja katsomuksellisesti reflektiivisestä opetuksesta ja siihen liittyvistä tutkimustuloksista. |
Avainsanat: |
kulttuurien moninaisuus
katsomuksellinen moninaisuus opettajien täydennyskoulutus ammatillinen kehitys tapauskeskustelu |
Asiasanat (ysa): |
sensitiivisyys
reflektio opettajankoulutus |
Tekijänoikeustiedot: | CC BY-NC-SA 4.0 |
Pääsyrajoitteet: | openAccess |
Latausmäärä yhteensä: Ladataan...
Tiedosto(t) | Koko | Formaatti | Näytä |
---|---|---|---|
HY_KUKAS-hankkeen_loppuraportti.pdf | 1.343MB | Avaa tiedosto |