School Burnout and Sleep in Finnish Secondary School Students

Näytä kaikki kuvailutiedot



Pysyväisosoite

http://hdl.handle.net/10138/310304

Lähdeviite

Lehto , J E , Kortesoja , L & Partonen , T 2019 , ' School Burnout and Sleep in Finnish Secondary School Students ' , Sleep Science , vol. 12 , no. 1 , pp. 10-14 . https://doi.org/10.5935/1984-0063.20190051

Julkaisun nimi: School Burnout and Sleep in Finnish Secondary School Students
Tekijä: Lehto, Juhani E.; Kortesoja, Laura; Partonen, Timo
Muu tekijä: University of Helsinki, Open University
University of Helsinki, Department of Education
Päiväys: 2019
Kieli: eng
Sivumäärä: 5
Kuuluu julkaisusarjaan: Sleep Science
ISSN: 1984-0659
URI: http://hdl.handle.net/10138/310304
Tiivistelmä: INTRODUCTION Studies have shown that poor sleep is related to burnout, but research to date has not yet explored sleep-related factors in relation to school burnout. METHODS A total of 555 students, aged 15 to 20 years, participated in this study. The participants reported their diurnal patterns, sleep quality, tiredness, and school burnout in printed questionnaires. Using logistic regression analysis, the study examined how sleep-related factors explained school burnout. RESULTS School burnout was related to daytime sleepiness, tiredness and poor sleep quality. Neither time in bed, social jet lag nor diurnal preferences could explain school burnout. CONCLUSION The results contribute to the growing evidence showing the importance of sleep for well-being.
Avainsanat: 515 Psychology
516 Educational sciences
Tekijänoikeustiedot:


Tiedostot

Latausmäärä yhteensä: Ladataan...

Tiedosto(t) Koko Formaatti Näytä
v12n1a03.pdf 189.6KB PDF Avaa tiedosto

Viite kuuluu kokoelmiin:

Näytä kaikki kuvailutiedot