Dancing without Space – On Nijinsky's L'Après-midi d'un Faune (1912)

Näytä kaikki kuvailutiedot

Permalink

http://urn.fi/URN:NBN:fi-fe202002054559

Lähdeviite

Dance Research 27:1, Summer 2009

Julkaisun nimi: Dancing without Space – On Nijinsky's L'Après-midi d'un Faune (1912)
Tekijä: Järvinen, Hanna
Päiväys: 2009
URI: http://hdl.handle.net/10138/311040
URN:NBN:fi-fe202002054559
Verkkojulkaisu: https://doi.org/10.3366/E0264287509000243
Tiivistelmä: Three-dimensional theatrical space is often taken for granted as a precondition of dance. Already in 1912, the choreographer Vaslav Nijinsky provoked much discussion with a work that seemingly turned the performance into a moving, two-dimensional picture. L’Après-midi d’un Faune has achieved notoriety because of the objections some contemporary critics raised against the ‘immoral’ behaviour of the principal character, but I argue the style of the work brought about an important shift in how dancing was conceptualised as something composed by a choreographic author.
Asiasanat (ysa): Nijinsky, Vaslav
koreografia
tanssiteokset
Asiasanat (allärs): koreografi
dansverk
Asiasanat (lcsh): Dance.
Choreography.
Tekijänoikeustiedot: Julkaisu on tekijänoikeussäännösten suojaama teos. Teosta voi lukea ja tulostaa henkilökohtaista käyttöä varten. Käyttö kaupallisiin tarkoituksiin on kielletty.


Tiedostot

Latausmäärä yhteensä: Ladataan...

Tiedosto(t) Koko Formaatti Näytä
Järvinen_Dance_without_Space_AM.pdf 420.0KB PDF Avaa tiedosto

Viite kuuluu kokoelmiin:

Näytä kaikki kuvailutiedot