Uni, irrallisuus ja huimaus : Couperinin musiikin eleet uudessa esityskontekstissa

Show full item record

Permalink

http://urn.fi/URN:NBN:fi-fe202002246259

Citation

Musiikki-tutkimusjulkaisu 2016/4. Numero 4/2016 ilmestyi vasta syksyllä 2017

Title: Uni, irrallisuus ja huimaus : Couperinin musiikin eleet uudessa esityskontekstissa
Author: Karttunen, Assi
Date: 2017
ISSN: 0355-1059
URI: http://hdl.handle.net/10138/312146
URN:NBN:fi-fe202002246259
Abstract: Moni muusikko pohtii tapaa, jolla useita vuosisatoja vanhaa musiikkia voisi esittää kiinnostavasti nyt, kun musiikin alkuperäinen historiallinen konteksti on jo kadonnut. Artikkelissani luotaan ranskalaissäveltäjä François Couperinin (1668–1733) cembalosävellykseen Les Pavots (27ième Ordre, 1730) sisältyvää gestiikkaa. Pohdin erityisesti tapoja, joilla uneen, huimaukseen ja irrallisuuteen liittyvien musiikillisten eleiden merkitysketjut muuntuvat uudessa, sosiokulttuurisessa esityskontekstissa.
Rights: This publication is work protected by copyright. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.


Files in this item

Total number of downloads: Loading...

Files Size Format View
Karttunen_Musiikki_Uni_final-draft.pdf 1.238Mb PDF View/Open

This item appears in the following Collection(s)

Show full item record