De morte ad vitam – requiemin kehityksen tarkastelua neljän eri sävellyksen kautta

Show simple item record

dc.contributor.author Ikkala, Sofia
dc.date.accessioned 2020-03-17T13:48:00Z
dc.date.available 2020-03-17T13:48:00Z
dc.date.issued 2019
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10138/313384
dc.identifier.uri URN:NBN:fi-fe202003178349
dc.description.abstract Työssäni tarkastelen requiem-sävellysten kehityksen suuntaviivoja läpi vuosisatojen. Aihe on erittäin laaja, joten toteutan tutkimuksen tarkastelemalla neljää vähemmän tunnettua requiem-sävellystä eri tyylikausilta näkökulmanani musiikin ja tekstin välinen suhde. Teokset ovat Johannes Ockeghemin Missa pro defunctis, Michael Haydnin, Requiem, c-molli, Luigi Cherubinin Requiem, c-molli ja Joonas Kokkosen Requiem. Tutkimukseni tulokset vastaavat paljolti requiem-messujen historiasta kertovaa aineistoa. Kuitenkin hieman yllättäen kaikissa teoksissa oli omalla tavallaan valoisuutta, vaikka requiemit usein mielletään sävelkieleltään synkiksi ja uhkaaviksi. fi
dc.format.extent 54 fi
dc.language.iso fin fi
dc.subject requiemit fi
dc.subject messut fi
dc.title De morte ad vitam – requiemin kehityksen tarkastelua neljän eri sävellyksen kautta fi
dc.type.ontasot kirjallinen työ fi
dc.contributor.organization Taideyliopiston Sibelius-Akatemia, Klassisen musiikin osasto, Kirkkomusiikki ja urut fi
dc.format.content fulltext fi

Files in this item

Files Size Format View

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record