Diversified transitions and educational equality? : Negotiating the transitions of young people with immigrant backgrounds and/or special educational needs

Näytä kaikki kuvailutiedot



Pysyväisosoite

http://hdl.handle.net/10138/313498

Lähdeviite

Kalalahti , M , Niemi , A-M , Varjo , J & Jahnukainen , M 2020 , ' Diversified transitions and educational equality? Negotiating the transitions of young people with immigrant backgrounds and/or special educational needs ' , Nordic Studies in Education , vol. 40 , no. 1 , pp. 36-54 . https://doi.org/10.23865/nse.v40.2127

Julkaisun nimi: Diversified transitions and educational equality? : Negotiating the transitions of young people with immigrant backgrounds and/or special educational needs
Tekijä: Kalalahti, Mira; Niemi, Anna-Maija; Varjo, Janne; Jahnukainen, Markku
Tekijän organisaatio: Department of Education
Päiväys: 2020-01-26
Kieli: eng
Sivumäärä: 19
Kuuluu julkaisusarjaan: Nordic Studies in Education
ISSN: 1891-5914
DOI-tunniste: https://doi.org/10.23865/nse.v40.2127
URI: http://hdl.handle.net/10138/313498
Tiivistelmä: The focus of this contribution is on the targeted transition practices of career guidance and on the opportunity structures they frame for young people with immigrant backgrounds and/or special educational needs. By analysing curricular documents and interviews with representatives from the local education authorities, such as administrators, principals, guidance counsellors and special education teachers (n = 16), we aim to examine critically the options provided for these groups of young people. We conclude that targeted transition practices do not recognise enough the heterogeneity of young people, and can therefore be limitative and exclusive.
Avainsanat: 516 Educational sciences
Vertaisarvioitu: Kyllä
Tekijänoikeustiedot: cc_by
Pääsyrajoitteet: openAccess
Rinnakkaistallennettu versio: publishedVersion
Rahoittaja: Unknown funder
SUOMEN AKATEMIA
Rahoitusnumero:


Tiedostot

Latausmäärä yhteensä: Ladataan...

Tiedosto(t) Koko Formaatti Näytä
2127_Article_Text_19196_1_10_20200126.pdf 225.7KB PDF Avaa tiedosto

Viite kuuluu kokoelmiin:

Näytä kaikki kuvailutiedot