Understanding the Native-Immigrant Test Scores Gap : The Case of Finland

Näytä kaikki kuvailutiedot



Pysyväisosoite

http://urn.fi/URN:NBN:fi:hulib-202007093712
Julkaisun nimi: Understanding the Native-Immigrant Test Scores Gap : The Case of Finland
Tekijä: Riudavets, Marc
Muu tekijä: Helsingin yliopisto, Valtiotieteellinen tiedekunta
University of Helsinki, Faculty of Social Sciences
Helsingfors universitet, Statsvetenskapliga fakulteten
Julkaisija: Helsingin yliopisto
Päiväys: 2020
Kieli: eng
URI: http://urn.fi/URN:NBN:fi:hulib-202007093712
http://hdl.handle.net/10138/317541
Opinnäytteen taso: pro gradu -tutkielmat
Koulutusohjelma: Taloustieteen maisteriohjelma
Master's Programme in Economics
Magisterprogrammet i ekonomi
Opintosuunta: ei opintosuuntaa
no specialization
ingen studieinriktning
Tiivistelmä: This Master’s Thesis studies the immigrant-native gap in terms of test performance in the PISA assessments for Finland. Data suggest that students with immigrant background perform worse than natives. I provide evidence that this unconditional gap is partially offset when some variables are introduced in the analysis. Socioeconomic status and age of arrival seem to play the biggest role in explaining the difference in performance. Some degree of heterogeneity is also found within the immigrant population in terms of performance across the socioeconomic status distribution or the language spoken at home.
Avainsanat: immigration
PISA
educational gap


Tiedostot

Latausmäärä yhteensä: Ladataan...

Tiedosto(t) Koko Formaatti Näytä
Riudavets_Marc_thesis_2020.pdf 1.594MB PDF Avaa tiedosto

Viite kuuluu kokoelmiin:

Näytä kaikki kuvailutiedot