Käyttäytymisen ja tunteiden vahvuuksien arviointiväline (KTVA)

Visa fullständig post



Permalänk

http://hdl.handle.net/10138/335527

Citation

Sointu , E , Lappalainen , K , Hotulainen , R , Kuorelahti , M , Närhi , V , Lambert , M C & Savolainen , H 2018 , ' Käyttäytymisen ja tunteiden vahvuuksien arviointiväline (KTVA) ' , EriKa : Erityisopetuksen tutkimus- ja menetelmätieto , Vuosikerta. 2018 , Nro 2 , Sivut 19-22 . < https://www.helsinki.fi/sites/default/files/atoms/files/e-erika_2_2018-s.pdf >

Titel: Käyttäytymisen ja tunteiden vahvuuksien arviointiväline (KTVA)
Författare: Sointu, Erkko; Lappalainen, Kristiina; Hotulainen, Risto; Kuorelahti, Matti; Närhi, Vesa; Lambert, Mathew C.; Savolainen, Hannu
Upphovmannens organisation: Kasvatustieteiden osasto
Helsingin yliopiston Koulutuksen arviointikeskus HEA
Datum: 2018
Språk: fin
Sidantal: 4
Tillhör serie: EriKa : Erityisopetuksen tutkimus- ja menetelmätieto
ISSN: 1458-1841
Permanenta länken (URI): http://hdl.handle.net/10138/335527
Abstrakt: Lasten ja nuorten käyttäytymisen ja tunne-elämän arviointiin sekä arviointipohjaiseen näyttöön perustuvaan tukemiseen tarvitaan tutkittuja ja Suomessa toimivaksi todettuja arviointivälineitä. Tässä artikkelissa esitellään lasten ja nuorten käyttäytymisen ja tunteiden vahvuuksien arviointiin tarkoitettua arviointiväline Käyttäytymisen ja tunteiden vahvuuksien arviointiväline (KTVA), joka eroaa perinteisestä ongelmakeskeisestä arvioinnista ilmaisemalla kaikki lasta ja nuorta koskevat väittämät myönteisesti. KTVA soveltuu niin peruskoulussa kuin toisella asteellakin käytettäväksi. Lokakuussa 2018 julkaistavan KTVA-kirja perustuu Suomessa vuosina 2007–2017 tehtyyn tutkimukseen. Lisäksi lapsi tai nuori itse ja huoltajat voivat arvioida lapsen tai nuoren vahvuuksia tämän välineen avulla.
Subject: 516 Kasvatustieteet
Licens: unspecified
Användningsbegränsning: openAccess
Parallelpublicerad version: publishedVersion


Filer under denna titel

Totalt antal nerladdningar: Laddar...

Filer Storlek Format Granska
K_ytt_ytymisen.pdf 450.4Kb PDF Granska/Öppna

Detta dokument registreras i samling:

Visa fullständig post