Oppilaat puhuvat palautteesta – kannattaisiko kuunnella?

Visa fullständig post



Permalänk

http://hdl.handle.net/10138/341115

Citation

Atjonen , P & Oinas , S 2021 , ' Oppilaat puhuvat palautteesta – kannattaisiko kuunnella? ' , e-Erika: Erityispedagogista tutkimusta ja koulutuksen arviointia , Vuosikerta. 2021 , Nro 2 , Sivut 5-10 . < https://journals.helsinki.fi/e-erika/article/view/1703 >

Titel: Oppilaat puhuvat palautteesta – kannattaisiko kuunnella?
Författare: Atjonen, Päivi; Oinas, Sanna
Upphovmannens organisation: Kasvatustieteiden osasto
Helsingin yliopiston Koulutuksen arviointikeskus HEA
Datum: 2021-11-26
Språk: fin
Sidantal: 6
Tillhör serie: e-Erika: Erityispedagogista tutkimusta ja koulutuksen arviointia
Permanenta länken (URI): http://hdl.handle.net/10138/341115
Abstrakt: Tässä artikkelissa selostetaan tiivistäen tutkimusta ”Palaute osana formatiivista arviointiprosessia: Vuorovaikutusta vai monologia”. Tutkimustulosten mukaan perusopetuksen viides- ja kuudesluokkalaiset olisivat halunneet enemmän etenkin positiivista palautetta. Palaute koettiin oppilaita vertailevaksi, ja sen sanallinen tai numeerinen esitystapa jakoi oppilaiden mielipiteitä. Palaute oli kohdentunut etenkin oppilaan itsesäätely- ja tehtävätaitoihin mutta paljon myös oppilaaseen henkilönä. Palauteprosessit eivät olleet vuorovaikutteisia. Oppilaille palaute oli arvioinnin synonyymi, vaikka käsitteellisesti ensin tulee arviointi ja sitten palaute. Lopuksi tuloksia tulkitaan osin uudelleen käsitteillä ’oppilaan palauteosaaminen’ ja ’ediste’.
Subject: 516 Kasvatustieteet
perusopetus
palaute
Licens: cc_by
Användningsbegränsning: openAccess
Parallelpublicerad version: publishedVersion


Filer under denna titel

Totalt antal nerladdningar: Laddar...

Filer Storlek Format Granska
AtjonenOinas_Oppilaat_puhuvat_palautteesta.pdf 221.0Kb PDF Granska/Öppna

Detta dokument registreras i samling:

Visa fullständig post