What is A Virtual Service?- Broadening the Perspective on Technology-Based Services

Näytä kaikki kuvailutiedot



Pysyväisosoite

http://urn.fi/URN:ISBN:951-555-651-1
Julkaisun nimi: What is A Virtual Service?- Broadening the Perspective on Technology-Based Services
Tekijä: Isoniemi, Kristina; Snellman, Kaisa
Muu tekijä: Svenska handelshögskolan, Institutionen för marknadsföring och företagsgeografi, marknadsföring
Swedish School of Economics and Business Administration, Department of Marketing and Corporate Geography, Marketing
Julkaisija: Svenska handelshögskolan
Päiväys: 2000
Kieli: eng
Sivumäärä: 1837 bytes
Kuuluu julkaisusarjaan: Working Papers - 431
ISBN: 951-555-651-1
ISSN: 0357-4598
URI: http://hdl.handle.net/10227/136
http://urn.fi/URN:ISBN:951-555-651-1
Tiivistelmä: This article expands the discussion of the impact of technology on services and contributes to a broader comprehension of the nature of virtual services. This is done by discovering dimensions that distinguish physical services from virtual services, i.e. services that are distributed by electronic means and where the customer has no direct human interaction with the service provider. Differences in the core characteristics of services, servicescape and service delivery are discussed. Moreover, dimensions that differentiate between virtual services are analysed. A classification scheme for virtual services is proposed, including the origin of the service, the element of the service offering, the customisation process, stage of the service process performed, and the degree of mobility of the service.
Avainsanat: virtual services
technology
service marketing
Internet services
Tekijänoikeustiedot: Publikationen är skyddad av upphovsrätten. Den får läsas och skrivas ut för personligt bruk. Användning i kommersiellt syfte är förbjuden.


Tiedostot

Latausmäärä yhteensä: Ladataan...

Tiedosto(t) Koko Formaatti Näytä
431-951-555-651-1.pdf 66.58KB PDF Avaa tiedosto

Viite kuuluu kokoelmiin:

Näytä kaikki kuvailutiedot