TY - T1 - ”Miksi koululaitos ei ole tätäkään onnistunut hoitamaan kuntoon” : retorinen analyysi Tommi Kinnusen kolumneista SN - / UR - URN:NBN:fi:hulib-202106032499; http://hdl.handle.net/10138/330594 T3 - A1 - Kalske, Kreetta A2 - PB - Helsingin yliopisto Y1 - 2021 LA - fin AB - Tavoitteet. Tutkielmassani analysoin Tommi Kinnusen yle.fi-verkkopalvelussa julkaistujen kolumnien retoriikkaa. Tavoitteenani on ymmärtää tekstien asemaa suomalaisessa koulu-diskurssissa. Erityisesti olen kiinnostunut, miten niissä tuotetaan Simolan (2002b) toiveiden rationalismiin kytkeytyvää koulupuhetta. Olen myös kiinnostunut, millä tavalla niistä on luet-tavissa kytköksiä Suorannan (2008) ja Salmisen (2012) esittämiin havaintoihin opettajan roo-lista kouludiskurssissa. Menetelmät. Aineis... VO - IS - SP - OP - KW - retorinen analyysi; kolumni; kertomuksellisuus; koulupuhe; Luokanopettaja (kasvatustiede); Class Teacher (education); Klasslärare (pedagogik); Kasvatustieteiden maisteriohjelma; Master's Programme in Education; Magisterprogrammet i pedagogik N1 - PP - ER -