TY - T1 - Aikuisiän koulutustaso lapsuuden ADHD-oireista kärsineillä : ennustavatko nuoruusiän psyykkiset oireet, sosiaalinen kompetenssi tai näiden arviointiin liittyvä vääristymä menestymistä? SN - / UR - URN:NBN:fi:hulib-201606092198; http://hdl.handle.net/10138/163613 T3 - A1 - Väisänen, Anna A2 - PB - Helsingfors universitet Y1 - 2016 LA - fin AB - Attention Deficit and Hyperactivity Disorder (ADHD) has detrimental effects on one's course of life. Educational underachievement can be identified as one of the most salient disparities over time, and therefore studying the mediating mechanisms is crucial. In previous studies, comorbidities and above-average positive bias in self-evaluations have been demonstrated to be associated with poorer prognosis. However, there are only a few longitudinal studies extending over decades. This master's the... VO - IS - SP - OP - KW - internalisointi; eksternalisointi; sosiaalinen kompetenssi; itsearvioinnin vääristymä; koulutustaso; pitkittäistutkimus; syntymäriskitekijät; Psychology; Psykologia; Psykologi; ADHD N1 - PP - ER -