TY - T1 - Alakoululaisten mielenterveystaidot ja niiden tukeminen : kolmen luokanopettajan näkökulma SN - / UR - URN:NBN:fi:hulib-202002121324; http://hdl.handle.net/10138/311530 T3 - A1 - Pihlava, Aura A2 - PB - Helsingin yliopisto Y1 - 2019 LA - fin AB - Tavoitteet. Tämä tutkimus tarkastelee luokanopettajan keinoja tukea alakoulun oppilaiden mielenterveystaitoja luokanopettajan näkökulmasta. Tavoitteena on tutkia, kuinka luokanopettaja voi tukea mielenterveystaitoja sekä opetuksessaan että opetuksen ulkopuolella, esimerkiksi välitunneilla. Mielenterveystaidot ovat vuoden 2014 opetussuunnitelmassa mainittu uusi käsite, joka pitää sisällään esimerkiksi itsetunnon, sosiaalisten taitojen sekä emotionaalisten taitojen ulottuvuuden. Mielenterveys ja s... VO - IS - SP - OP - KW - mielenterveys; mielenterveystaidot; hyvinvointi; itsetunto; sosiaaliset taidot; emotionaaliset taidot; positiivinen pedagogiikka; Kasvatustiede; Education; Pedagogik N1 - PP - ER -