TY - T1 - Argumentaation tukeminen yläasteen happamuuden kemian opetuksessa molekyyligastronomiaa soveltaen SN - / UR - URN:NBN:fi-fe201206196049; http://hdl.handle.net/10138/34619 T3 - A1 - Töyrylä, Linnea A2 - PB - Helsingfors universitet Y1 - 2012 LA - fin AB - Happamuus-käsite tulee vastaan niin kemian opetuksessa kuin arkielämässä. Käsite on laaja ja sen ymmärtämiseksi oppilaan on osattava myös muita kemian termejä ja teorioita. Usein happamuuden opetuksen esimerkeissä perehdytään kemian teollisuuden näkökulmiin ja pH:n mittaamiseen erilaisilla välineillä, vaikka useiden tutkimusten mukaan kemia olisi tuotava lähemmäs oppilaiden arkipäivää. Argumentaatio on olennainen osa luonnontieteitä, sillä ilman sitä uutta tietoa ei voi syntyä. Oppilaiden argu... VO - IS - SP - OP - KW - Chemistry Teacher Education; Kemian opettajan koulutus; Kemilärarutbildningen N1 - PP - ER -