TY - T1 - Assessment of oral performance in lower secondary school : the influence of speaker hesitation on teachers' evaluations SN - / UR - URN:NBN:fi:hulib-201810093306; http://hdl.handle.net/10138/277517 T3 - A1 - Stjernvall, Minna A2 - PB - Helsingin yliopisto Y1 - 2018 LA - eng AB - Tämän laadullisen tutkimuksen tarkoituksena on selvittää oppilaiden epäröinnin vaikutusta opettajien yläkoulun englannin suullisen kokeen arviointiin. Tutkimuksen teoriaosuudessa kartoitetaan kommunikatiivisen kompetenssin osatekijöitä sekä kielen testausta ja arviointia. Lisäksi käydään läpi suullisen kielitaidon arviointia Suomessa eurooppalaisen viitekehyksen (2001) ja peruskoulun opetussuunnitelman perusteiden (2014) kautta sekä käydään läpi suullisen kielikokeen tehtävätyyppejä. Epäröinn... VO - IS - SP - OP - KW - hesitation; assessment; oral performance; spoken language; speaker evaluation; englantilainen filologia; English Philology; Engelsk filologi N1 - PP - ER -