TY - T1 - Att konstruera en positiv professionell identitet : En studie om försäljare SN - / UR - URN:NBN:fi:hulib-201812043660; http://hdl.handle.net/10138/277755 T3 - A1 - Sevón, Fanny A2 - PB - Helsingin yliopisto Y1 - 2018 LA - swe AB - Syftet med denna avhandling är att nå en djupare förståelse i hur yrkesgrupper som är utsatta för negativa attityder genom subjektspositionering konstruerar sina professionella identiteter. Försäljning kan betraktas vara ett sådant yrke, och forskning redan sen 1950-talet, fram tills idag, påvisar en mängd negativa attityder gentemot försäljare och försäljningsyrket. Trots detta anses försäljning ha en grundläggande funktion för flera företag och deras framgång (Manning, Reece & Ahearne, 2010), ... VO - IS - SP - OP - KW - diskursanalys; retorisk analys; socialkonstruktionism; subjektpositionering; identitet; försäljning; Sosiaalipsykologia; Social Psychology; Socialpsykologi N1 - PP - ER -