TY - T1 - Bonusta, etuja ja yhteisöllistä omistajuutta : Asiakasomistajien roolit ja vuorovaikutus osuuskaupoissa SN - / UR - URN:NBN:fi:hulib-201507292670; http://hdl.handle.net/10138/155758 T3 - A1 - Ronkainen, Tomi A2 - PB - Helsingin yliopisto Y1 - 2015 LA - fin AB - Maisterintutkielmassa tarkastellaan osuuskauppojen jäsenten eli asiakasomistajien rooleja sekä kaupan asiakkaana että omistajana. Asiakas- ja omistajaroolien erilaiset piirteet korostuvat erityisesti silloin, kun osuuskauppa ja sen asiakasomistaja ovat vuorovaikutuksessa keskenään. Tutkielmassa selvitetään, mitkä ominaisuudet kuvaavat kumpaakin roolia ja miten rooleissa ollaan vuorovaikutuksessa osuuskaupan kanssa. Tutkimuksen aineisto koostuu 12 S-ryhmän asiakasomistajan teemahaastattelusta... VO - IS - SP - OP - KW - osuustoiminta; osuuskauppa; asiakasomistaja; roolit; vuorovaikutus; jäsensuhteet; Konsumentekonomi; Consumer Economics; Kuluttajaekonomia N1 - PP - ER -