TY - T1 - Byrokraatti vai asiakaspalvelija? Kelan virkailijan toimintatavat ja roolit Yhteyskeskuksessa palvelukulttuurin muutosten keskellä SN - 978-951-669-816-1 (nid.); 978-951-669-817-8 (pdf) / 1238-5050 UR - http://hdl.handle.net/10138/14133 T3 - Sosiaali- ja terveysturvan tutkimuksia 106 A1 - Heinonen, H-M A2 - PB - Kela Y1 - 2009 LA - Suomi AB - Tutkimuksessa tarkastellaan puhelinpalvelussa työskentelevien Kelan virkailijoiden toimintatapoja ja rooleja asiakaspalvelutilanteissa palvelukulttuurin muutosten keskellä. Aineistona käytettiin Kelan yhteyskeskukseen tulleita asiakaspuheluita, joita analysoitiin laadullisilla tutkimusmenetelmillä. Tutkimuksessa pureudutaan aluksi vuonna 2006 käynnistyneen palvelutoiminnan kehittämishankkeen taustoihin. Hankkeessa on haluttu rakentaa Kelaan uudenlaista, asiakaslähtöisempää palvelukulttuuria ja p... VO - IS - SP - OP - KW - sosiaalipalvelut; asiakaspalvelu; kehittämisprojektit; puhelinpalvelut; vuorovaikutus; byrokratia N1 - PP - Helsinki ER -