TY - T1 - Covid-19 och Östersjötrafiken : en kvalitativ undersökning om Viking Lines och Tallink Siljas reaktioner på coronaviruspandemin och hur de tar sig i uttryck på Facebook SN - / UR - URN:NBN:fi:hulib-202109083664; http://hdl.handle.net/10138/334139 T3 - A1 - Palmén, Fredrik A2 - PB - Helsingin yliopisto Y1 - 2021 LA - swe AB - Syftet med avhandlingen är att undersöka hur rederierna Viking Line och Tallink Siljas reaktioner på coronaviruspandemin tog sig i uttryck på Facebook på våren 2020. Forskningen tar både fasta på hur kommunikationen på Facebook har sett ut samt hur rederierna säger sig ha upplevt krisen. Avhandlingen svarar på frågan hur kommunikationen har sett ut och på vilket sätt den skiljer sig från tiden före pandemin. Dessutom ger analyserna svar på hur rederiernas kommunikation skiljer sig från varandra.... VO - IS - SP - OP - KW - kriskommunikation; intryckshantering; semiotik; bildanalys; social media; Facebook; Viking Line; Tallink Silja; Covid-19; coronavirus; sjöfart; Kriisiviestintä, vaikutelman hallinta, semiotiikka, kuva-analyysi, sosiaalinen media, Facebook, Viking Line, Tallink Silja, Covid-19, koronavirus, merenkulku; Journalistik och kommunikation; Journalistik och kommunikation; Journalistik och kommunikation; Yhteiskuntatieteiden maisteriohjelma; Master's Programme in Social Sciences (in Swedish); Magisterprogrammet i samhällsvetenskaper N1 - PP - ER -