TY - T1 - Emma, Barbara & Majakka : kurotuksia kohti teoksen sisäistä pedagogiikkaa SN - / UR - http://hdl.handle.net/10138/165626 T3 - A1 - Kauppala, Katri A2 - PB - Y1 - 2016 LA - fi AB - Tämä on opinnäytteeni Teatterikorkeakoulun teatteripedagogiikan maisteriohjelmasta. Olen halunnut tässä työssä tutkia, mitä tarkoittaa teoksen sisäinen pedagogisuus. Minkälaisia keinoja taiteella on kurottaa kohti yleisöä ja luoda tekijän ja kokijan tai teoksen ja kokijan välille dialoginen suhde? Miten tällainen suhde voi olla läsnä jo esityksessä? Millä tavalla teoksen raamit tukevat tai eivät tue yhteisen tuntua? Voiko siis pedagogiikka taiteessa laajentua ulos opettamisesta? Voiko pedagogist... VO - IS - SP - OP - KW - teatteripedagogiikka; teoksen sisäinen pedagogisuus; pedagoginen taide; osallistava; nykyesitys; konstruktivistinen oppiminen; esiintyjyys; katsojasuhde; katsojapositio; Massey, Doreen.; taidepedagogiikka; taidekasvatus; osallistaminen; esitystaide; soveltava taide; tila; paikka; yleisö; esitykset N1 - PP - ER -