TY - T1 - Englisch nach Deutsch in der Primarstufe : eine qualitative Inhaltsanalyse von Interviews mit EnglischlehrerInnen SN - / UR - URN:NBN:fi:hulib-202012155040; http://hdl.handle.net/10138/323069 T3 - A1 - Elomaa, Noora A2 - PB - Helsingin yliopisto Y1 - 2020 LA - ger AB - Tarkastelen pro gradu -tutkielmassani monikielisyyttä ja tarkemmin kielijärjestystä, jossa englanti tulee saksan jälkeen. Pyrin selvittämään, käyttävätkö oppilaat saksan opetuksesta saamiaan pohjatietoja englannin kielen opiskelussa, pystyvätkö he hyödyntämään saksan ja englannin sanaston yhtäläisyyksiä ja mitä hyötyjä opettajat näkevät saksan opiskelusta ennen englantia. Monikielisyys on paljon tutkittu aihe, ja sitä painotetaan myös peruskoulun opetussuunnitelmassa. Vuosien 2019 ja 2020 aik... VO - IS - SP - OP - KW - monikielisyys; monikielisyysdidaktiikka; tertiäärikieli; tertiäärikielididaktiikka; vieraan kielen opetus peruskoulussa; englanti saksan jälkeen; laadullinen sisällönanalyysi; germaaninen filologia; Germanic Philology; Germansk filologi N1 - PP - ER -