TY - T1 - Erityisherkkyys oppimisstrategioiden käyttöä selittävänä tekijänä SN - / UR - URN:NBN:fi:hulib-202006162899; http://hdl.handle.net/10138/316452 T3 - A1 - Hintsala, Sonja A2 - PB - Helsingin yliopisto Y1 - 2020 LA - fin AB - Tavoitteet. Noin kolmasosa väestöstä on temperamentiltaan erityisherkkiä. Kasvatuspsykolo-gian yksi keskeisimmistä tutkimuksen aiheista on oppiminen, jonka yksi osa-alue on oppi-misstrategiat. Oppimisstrategioita ja erityisherkkyyttä on tutkittu aikaisemmin erikseen, mutta näitä kahta yhdistävää tutkimusta on hyvin vähän. Tämän tutkimuksen tarkoituksena oli tuot-taa tietoa erityisherkkyyden yhteydestä oppimisstrategioiden käyttöön. Tutkimustehtävänä on kuvailla, millaisia oppimisstrategioita eri... VO - IS - SP - OP - KW - erityisherkkyys; erityisherkkä; opiskelija; oppimisstrategia; high sensitivity; highly sensitive person; student; learning strategy; Luokanopettaja (kasvatuspsykologia); Class Teacher (educational psychology); Klasslärare (pedagogisk psykologi); Kasvatustieteiden maisteriohjelma; Master's Programme in Education; Magisterprogrammet i pedagogik N1 - PP - ER -