TY - T1 - Finnairin intranetin käytettävyyden arviointia SN - / UR - http://hdl.handle.net/10138/10838 T3 - A1 - Patronen, Katja A2 - PB - Y1 - 2001 LA - fi AB - Käytettävyydellä tarkoitetaan tuotteen tai palvelun käytön tehokkuutta, miellyttävyyttä ja tarkoituksenmukaisuutta eli sitä, kuinka hyvin käyttäjä voi jonkin järjestelmän, esimerkiksi intranetin, avulla suorittaa päivittäisiä työtehtäviään. Käytettävyyttä on tarpeen tutkia, jotta käyttöliittymää olisi mahdollista kehittää vastaamaan paremmin käyttäjiensä tarpeita ja jotta uusille tuotteille pystytään houkuttelemaan käyttäjiä. Perusteellisin käytettävyyden tutkimiseen soveltuva menetelmä on... VO - IS - SP - OP - KW - käytettävyys; intranet; käyttöliittymä; ihminen-tietokone -vuorovaikutus; käyttäjälähtöinen suunnittelu N1 - PP - ER -