TY - T1 - Formatiivinen arviointi kemian oppimisen tukena : esimerkkinä Fakta ensin -menetelmä SN - / UR - URN:NBN:fi-fe201902286681; http://hdl.handle.net/10138/299773 T3 - A1 - Kuosmanen, Iines A2 - PB - Helsingin yliopisto Y1 - 2019 LA - fin AB - Kemian opetuksen yhtenä haasteena on oppijoiden vähentynyt motivaatio ja kiinnostus opiskella kemiaa. Yhtenä keinona lisätä motivaatiota on tukea oppijoita formatiivisilla arviointimenetelmillä. Arviointikulttuurin muutos näkyy mm. uusissa perusopetuksen (2014) ja lukiokoulutuksen (2015) opetussuunnitelmissa, joissa painotetaan monipuolista ja jatkuvaa arviointia. Tässä pro gradu -tutkielmassa tutustaan formatiiviseen arviointiin. Tavoitteena on selvittää, minkälaisia formatiivisia arviointimen... VO - IS - SP - OP - KW - Kemian opettajan koulutus N1 - PP - ER -