TY - T1 - Hakkerietiikkaa vai tilannetajua? : eettinen sensitiivisyys pelinkehityksessä SN - / UR - URN:NBN:fi:hulib-201809123156; http://hdl.handle.net/10138/277553 T3 - A1 - Vasarainen, Minna A2 - PB - Helsingin yliopisto Y1 - 2018 LA - fin AB - Tavoitteet. Tutkimuksen tarkoituksena on selvittää, millaisia edellytyksiä eettisellä sensitiivisyydellä on ilmetä pelinkehittäjien toimintaympäristössä eli pelinkehitysprosessissa. Tämä toimintaympäristö mielletään paitsi konkreettiseksi työympäristöksi myös itse peliksi, joka on kehittäjien itsensä luona virtuaalinen ympäristö. Tutkimuksessa selvitetään myös, millaisia merkityksiä eettinen sensitiivisyys saa pelinkehittäjien puheessa tehden eron käytännön toiminnan ja ideaalin välille. Eettine... VO - IS - SP - OP - KW - eettinen sensitiivisyys; moraali; peliala; pelinkehitys; pelit; pelaaminen; grounded theory; netnografia; Kasvatustiede; Education; Pedagogik N1 - PP - ER -