TY - T1 - Julkinen taide osana opiskeluympäristöä : lukiolaisten kokemuksia SN - / UR - http://hdl.handle.net/10138/314234 T3 - A1 - Myllyntaus, Oona; Karttunen, Sari; Ruokonen, Inkeri; Ruismäki, Heikki A2 - PB - Y1 - 2017 LA - fin AB - Artikkelissa selvitetään, miten nuoret kokevat julkisen taiteen lukion arjessa. Tutkimuskohteena ovat norjalaisen Frognin lukion pysyvät nykytaideteokset, jotka ovat kaikki muodoltaan valoinstallaatioita. Prosenttiperiaatteella toteutettu teoskokonaisuus Skolelys (2001–2006) sisältää useita teoksia koulun sisällä ja yhden koulun pihassa. Kanssatutkijoina ovat toimineet lukion toisen luokan opiskelijat (n=16). Lukiolaisten julkisen taiteen vastaanottoa koulussa on selvitetty teosten äärellä tutki... VO - IS - SP - OP - KW - 516 Kasvatustieteet; public art, young people, contemporary art; learning environment, art reception; julkinen taide; nuoret; vastaanotto; opiskeluympäristö; nykytaide N1 - PP - ER -