TY - T1 - Kerro minulle koulumetsästä : lapsinäkökulmaisen narratiivisen tutkimuksen mahdollisuuksia ja rajoitteita koulun kontekstissa SN - / UR - URN:NBN:fi:hulib-201906142940; http://hdl.handle.net/10138/303205 T3 - A1 - Partanen, Annakaisa A2 - PB - Helsingin yliopisto Y1 - 2019 LA - fin AB - Uuden lapsuudentutkimuksen ja erityisesti lapsinäkökulmaisen tutkimuksen tavoitteena on tuoda lapsia koskevan tiedon tuottamisen keskiöön lapsi itse. Erilaisia kertomiseen perustuvia menetelmiä pidetään soveltuvina nostamaan esille niitä asioita, jotka lapset kokevat merkityksellisiksi. Visuaalisten menetelmien avulla pyritään lisäämään lasten itseilmaisun mahdollisuuksia tutkimuksen puitteissa. Näistä lähtökohdista käsin suunnittelin lapsinäkökulmaisen narratiivisen tutkimuksen, jonka tarkoituk... VO - IS - SP - OP - KW - lapsinäkökulma; narratiivinen tutkimus; pienet kertomukset; valokuva; tutkimusetiikka; Kasvatuspsykologia; Educational Psychology; Pedagogiska psykologi N1 - PP - ER -