TY - T1 - Kotitalousopettajien käsityksiä oppilaiden ruokasuhteen tukemisesta SN - / UR - URN:NBN:fi:hulib-202105112123; http://hdl.handle.net/10138/329770 T3 - A1 - Laukkanen, Noora A2 - PB - Helsingin yliopisto Y1 - 2021 LA - fin AB - Lasten ja nuorten ruokasuhdetta voidaan tukea monipuolisin pedagogisin menetelmin. Aiemmat tutkimukset tukevat näkemystä, että lasten ja nuorten suhtautumista ruokaa kohtaan voidaan tukea myönteisen vuorovaikutuksen avulla sekä ruoan nautinnollisuutta korostamalla. Edellä kuvattua lähestymistapaa voidaan ymmärtää ruokasuhde-käsitteen avulla. Käsitteen ovat kehittäneet Talvia ja Anglé (2018), jotka pyrkivät ohjaamaan kasvattajia toteuttamaan monipuolisesti ruokasuhdetta tukevaa ruoka- ja ravitsem... VO - IS - SP - OP - KW - ruokakasvatus; ruokalukutaito; ruokataju; ruokasuhde; kotitalous; ruokakasvatus; ruokasuhde; ruokataju; ruokalukutaito; kotitalous (oppiaineet); Kotitalousopettaja; Home Economics Teacher; Lärare i huslig ekonomi; Kasvatustieteiden maisteriohjelma; Master's Programme in Education; Magisterprogrammet i pedagogik N1 - PP - ER -