TY - T1 - Kotona laulamisen ja ohjatun musiikki-intervention yhteys kuulovammaisten lasten sanaston kehitykseen SN - / UR - URN:NBN:fi:hulib-202112144269; http://hdl.handle.net/10138/337556 T3 - A1 - Katainen, Sallamari A2 - PB - Helsingin yliopisto Y1 - 2021 LA - fin AB - Kuulovamma on riski lapsen sanaston kehitykselle. Sanaston kehitystä voidaan arvioida sanojen määrän lisäksi nimeämisen taidoilla. Musiikin harjoittelun on todettu parantavan lasten kielellistä kehitystä, myös sanaston kasvua. Ohjatun musiikki-intervention yhteyttä kuulovammaisten lasten sanaston kasvuun ja nimeämiseen ei ole aiemmin tutkittu. Tämän pro gradu -tutkielman tarkoituksena on selvittää lasten sanastoa mittaavien vanhemmille suunnatun kyselyn ja nimeämistehtävän välistä yhteyttä, mite... VO - IS - SP - OP - KW - MULAPAPU-tutkimushanke; kuulovammat; musiikki-interventio; sanasto; kotona laulaminen; LEINIKKI-menetelmä; Suomenkielinen opintolinja; Study orientation in Finnish; Finskspråkig studieinriktning; Logopedian maisteriohjelma; Master 's Programme in Logopedics; Magistgerprogrammet i logopedi N1 - PP - ER -