TY - T1 - Kulttuurisesti merkityksellinen pedagogiikka pääkaupunkiseudun alakoulun opettajien opetuksessa SN - / UR - URN:NBN:fi:hulib-202110063814; http://hdl.handle.net/10138/334962 T3 - A1 - Pursiainen, Janika A2 - PB - Helsingin yliopisto Y1 - 2021 LA - fin AB - Tämän tutkimuksen teoreettisena viitekehyksenä toimii Ladson-Billingsin (1992, 1995) teoria kulttuurisesti merkityksellisestä pedagogiikasta. Kulttuurisesti merkityksellinen pedagogiikka on pyrkinyt ratkaisemaan sitä haastetta, johon monikulttuurisuuskasvatus ei ole pystynyt vastaamaan. Koulujen kulttuurinen moninaisuus on opetuksen rikkaus, jota tulisi käyttää koulussa tapahtuvan toiminnan lähtökohtana. Tämä lisää aiempien tutkimusten mukaan oppilaan merkityksellisyyden kokemusta ja rikkoo koul... VO - IS - SP - OP - KW - kulttuurisesti merkityksellinen pedagogiikka; monikulttuurisuuskasvatus; kulttuurikasvatus; Luokanopettaja (kasvatuspsykologia); Class Teacher (educational psychology); Klasslärare (pedagogisk psykologi); Kasvatustieteiden maisteriohjelma; Master's Programme in Education; Magisterprogrammet i pedagogik N1 - PP - ER -