TY - T1 - Kuluttajien käsityksiä hinnoista euroaikana SN - 978-951-698-169-0 (PDF) / UR - http://hdl.handle.net/10138/152400 T3 - Kuluttajatutkimuskeskus. Työselosteita ja esitelmiä 109 A1 - Nikkilä, Marita; Raijas, Anu; Aalto-Setälä, Ville A2 - PB - Kuluttajatutkimuskeskus Y1 - 2008 LA - fi AB - Hintatietoisuuden tutkimisella on pitkät perinteet, mutta Suomessa kiinnostus sen tutkimiseen virisi vasta euron käyttöönoton myötä. Yhteisvaluutan käytössä mielenkiintoinen tarkastelunäkökulma on erityisesti euroilluusion vaikutus tuotteen arvon ymmärtämiseen. Tutkimus käsittelee euromaiden kuluttajien kokemuksia euron käytöstä sekä suomalaisten kuluttajien hintatietoisuuden kehitystä viiden ensimmäisen eurovuoden aikana. Tutkimuksessa käytetään kolmea erilaista aineistoa. Ensiksi hyödynnetään ... VO - IS - SP - OP - KW - euro; raha; rahanarvo; hinnat; hinnoittelu; hinnanmuodostus; kuluttajat; käsitykset; mielipiteet N1 - PP - ER -