TY - T1 - Kuluttajien suhtautuminen kaupan kanta-asiakaskorteista keräämiin henkilökohtaisiin ostotietoihin SN - / UR - URN:NBN:fi:hulib-201806122434; http://hdl.handle.net/10138/236047 T3 - A1 - Sorri, Simo A2 - PB - Helsingin yliopisto Y1 - 2018 LA - fin AB - Tutkimuksessa tarkastellaan kuluttajien suhtautumista kaupan kanta-asiakasjärjestelmiin ja yrityksen keräämiin ostotietoihin. Tutkielman yhtenä lähtökohtana on huomio siitä, että kuluttajista kerätään yhä enemmän tietoja erilaisiin tietokantoihin. Tutkielmassa tarkastellaan kuluttajien näkemyksiä kanta-asiakasjärjestelmään kerätyistä ostotiedoista sekä sitä, miten haastateltavat suhtautuvat tietojen keräykseen. Lisäksi tarkoituksena on selvittää yleisemmin kuluttajien suhtautumista kanta-asiakas... VO - IS - SP - OP - KW - kanta-asiakaskortit; kanta-asiakkuus; yksityisyys; asiakastiedot; tiedonkeruu; luottamus; rutiinit; Kuluttajaekonomia; Consumer Economics; Konsumentekonomi N1 - PP - ER -