TY - T1 - Lasten semanttinen sanasujuvuus ja sanahakustrategiat 2–5-vuotiaana SN - / UR - URN:NBN:fi:hulib-202008263860; http://hdl.handle.net/10138/318589 T3 - A1 - Kaila, Elisabet A2 - PB - Helsingin yliopisto Y1 - 2020 LA - fin AB - Semanttista sanasujuvuustehtävää on usein käytetty osana lasten sanaston kehityksen arviointia. Tehtävällä arvioidaan kykyä tuottaa tiettyyn kategoriaan kuuluvia sanoja rajoitetussa ajassa. Aikaisemmissa tutkimuksissa semanttisen sanasujuvuuden on havaittu kehittyvän lapsen kasvaessa. Lisäksi sanasujuvuustehtävissä käytettyjen sanahakustrategioiden on havaittu tehostavan sanojen mieleenpalauttamista kouluikäisillä lapsilla ja aikuisilla. Alle kouluikäisten lasten semanttisessa sanasujuvuustehtäv... VO - IS - SP - OP - KW - semanttinen sanasujuvuus; sanahakustrategiat; klusterointi; vaihtaminen; semanttiset alakategoriat; ei opintosuuntaa; no specialization; ingen studieinriktning; Logopedian maisteriohjelma; Master's Programme in Logopedics; Magistgerprogrammet i logopedi N1 - PP - ER -