TY - T1 - Luokanopettajien käsitykset ja kokemukset auktoriteetista ja työrauhasta SN - / UR - URN:NBN:fi:hulib-202103251726; http://hdl.handle.net/10138/328617 T3 - A1 - Lindholm, Marjut A2 - PB - Helsingin yliopisto Y1 - 2021 LA - fin AB - Tavoitteet. Tämän tutkimuksen tarkoituksena on kartoittaa luokanopettajien käsityksiä auktoriteetista ja heidän kokemuksiaan luokkansa työrauhasta sekä työkokemuksen määrän yhteyttä näihin tekijöihin. Opettajan auktoriteettiasemaa on tarkasteltu ja siitä on kirjoitettu monista eri näkökulmista. Siihen ovat vaikuttaneet myös yhteiskunnan ja koulujärjestelmän muutokset. Aihetta pyritään kuvaamaan ja käsittelemään mahdollisimman laajasti tässä työssä kokonaiskuvan hahmottamiseksi. Auktoriteetin on... VO - IS - SP - OP - KW - Luokanopettajat; auktoriteetti; pedagoginen auktoriteetti; työrauha; Luokanopettaja (kasvatuspsykologia); Class Teacher (educational psychology); Klasslärare (pedagogisk psykologi); Kasvatustieteiden maisteriohjelma; Master's Programme in Education; Magisterprogrammet i pedagogik N1 - PP - ER -