TY - T1 - Luokanopettajien käsityksiä alakouluikäisen oppilaan itsetunnosta ja sen vahvistamisesta SN - / UR - URN:NBN:fi:hulib-202107013324; http://hdl.handle.net/10138/332116 T3 - A1 - Laaksonen, Mikko A2 - PB - Helsingin yliopisto Y1 - 2021 LA - fin AB - Itsetunto vaikuttaa lapsen olemukseen, ajatuksiin ja tekoihin ja sillä on suuri merkitys myös lapsen oppimisen, hyvinvoinnin ja tulevaisuuden kannalta. Aiemmissa tutkimuksissa on havaittu, että opettajan palaute on tärkeässä asemassa oppilaan itsetunnon kehittymisessä. Tämän tutkimuksen tavoitteena oli selvittää luokanopettajien käsityksiä alakouluikäisten oppilaiden itsetunnosta sekä keinoista, joita luokanopettajat käyttävät oppilaiden itsetunnon tukemiseksi ja vahvistamiseks... VO - IS - SP - OP - KW - Itsetunto; itsetunnon tukeminen ja vahvistaminen; luokanopettaja; fenomenografia; Luokanopettaja (kasvatuspsykologia); Class Teacher (educational psychology); Klasslärare (pedagogisk psykologi); Kasvatustieteiden maisteriohjelma; Master's Programme in Education; Magisterprogrammet i pedagogik N1 - PP - ER -