TY - T1 - Mainonnan eettisyyden itsesääntely 2001–2011 : sukupuolten tasa-arvon ja seksuaalisuuden näkökulmista SN - / UR - URN:NBN:fi:hulib-201508062784; http://hdl.handle.net/10138/38175 T3 - A1 - Aaltonen, Jussi A2 - PB - Helsingfors universitet Y1 - 2013 LA - fin AB - Tutkielmassa tarkastellaan mainonnan eettisen neuvoston (MEN) ratkaisuita sen kymmenen ensimmäisen toimintavuoden ajalta (2001–2011). Tarkasteluajanjaksona MEN antoi 257 ratkaisua, joista merkittävä osa kytkeytyy sukupuolten tasa-arvon ja/tai voimakkaasti seksuaalisuutta hyödyntävien mainosten arviointiin. Yleisemmin tarkasteluajanjaksolle on leimallista yhteiskunnallisen keskustelun viriäminen mediakulttuurin erotisoitumisesta sekä julkisen tilan pornografisoitumisesta. Tähän keskusteluun on lö... VO - IS - SP - OP - KW - Gender and law; Oikeuden ja sukupuolen tutkimus; Genus och rätt N1 - PP - ER -